it's Me

it's Me
Be LiKe Me...HAppy< cOoL, caRiNg AnD ResPoNsibLe...hehheh..

it's MY LiFe

Voting Rating: 5 / 11 votes Vote: * 1 * 2 * 3 * 4 * 5 Similar * Disco Ball New Year

Saturday, August 20, 2011

sejuta maaf (lirik)


entah mengapa
rasa syg pasamu
dengan kejujuranmu
membuat ku merindu
oh kekasih

tiada sepatutnya
ku nyatakan utk
ku mencurahkan perasaan
walau aku telah punya teman
yang setia

waktu sunyi ku
nun membicara
membuai daku yg terlena
hingga tak dapat ku menolak
kehendaknya

sejuta maaf oh kekasih
sekiranya kau menanggung
segalanya
daku hanya insan lemah
yang hanya berserah resah
dan rasa gelisah

kali ini ku melaluinya
walaupun payah tuk mengerti
atau mungkin menyintai keduanya
jika terpaksa

perasaan yg membelenggu
membuatku seakan membisu
gelisah ku membilang waktu
sepi tanpa mu

sejuta maaf oh kekasih
sekiranya kau menanggung
segalanya
daku hanya insan lemah
yang hanya berserah resah
dan rasa gelisah

kali ini ku melaluinya
walaupun payah tuk mengerti
atau mungkin menyintai keduanya
jika terpaksa

perasaan yg membelenggu
membuatku seakan membisu
gelisah ku membilang waktu
sepi tanpa mu

entah mengapa
rasa sayang padamu
dengan kejujuran mu
membuatku merindu
oh kekasih


Saturday, July 30, 2011

sEbuAh pErTeMuAn

KeTikA DiRi MeNcaRi SiNar
SeCeBis caHaYa meNeRaNgi HaLuaN
aDaKaLaNya
LaNg​KahKu TerSasaR
TerSungKur diLemBaH KegeLapaN

BagAikaN teRdeNgar BisiKan RiNdu 
meNgaLunKan kaLimaH MenYaPa keiNsAfaN
keHadiRanMu meNyeNtuH kaLbu
maNyaLaKan oBor PenGhaRapaN

tiKa kU kEaLpaAn
kAu biSikKan BicaRa KeiNsaFan 
kAu bErI kU keKuaTan 
tiKa kU diUji DenGan duGaaN

saAt kU KehiLaNgaN KeyaKinaN
kAu nYaLakaN HarApaN
sAaTku MerAgukAn KeaMpuNan TuHan
kAu katAkaN raHmaTnYa 
mEngAtaSi seGaLa

meNiTis Air MatA kU keHaRuan 
kEpaDa sebUaH peRteMuaN
keHadiRanMu ,meNdaMaiKan 
haTi yaNg daHuLu keResaHan

CinTa yAnG seMaKin KesaMaraN
kAu giLap CahAya
KebaHaGiaaN
tuLus keiKhLasan
meNJadI iKatAn 
DenGan ResTu kaSiH-Mu oH TuHan

tiTiSan aIr maTa  menYuBur ciNtA
dAn riNdU pUn beRbuNga
meKar tiDaK pRrnAh LaYu
daMainYa hAti yaNg duLunyA reSah kEliRu

CinTaKu TakKan puDar
diUji duGaaN
meNghArum DaLam hAraPan
MogAkaN keSamPaiaN
KepAda TuhaN
lAnTaraN diRi diHamBa 
kerDil dAn HinA

MeniTis aIr MaTaku KehAruaN
KepaDa sEbuAh PertEmuaN
keHadIraNmu meNdaMaikan 
haTi yaNg daHuLu keResAhaN

sYuKuR suNgGuH di hAti iNi 
diKurNiakAn TemAn sEjaTi
peNunJuk jaLan DekaTi-Nya
tiKa diRi daLaM keBunTuan

berTapa Ku meNgHargAi 
keJujuRan yaNg kAu beRi
MenGajarKu menGenaL erTi
CinTa HakIki yaNg aBadI

TiaDa yaNg mEnjaDi imPiAn 
SelAin RahMat kaSiHmu TuHan
yaNg teRbiAsA pAda keTulUsan 
seKepinG haTi seoRanG insaN bernAma 
TEMAN
sayang kamu semua!!!!

Saturday, April 23, 2011

AnDainYa LeLaki TahU...

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda 

Monday, April 4, 2011

saYanG

selamat tinggal sygku 
smoga engkau bahagia
bersama kekasih baru
dan biarlah aku membawa diri
walaupun berat hatiku sewaktu melepaskan mu 
tetapi ape dayaku antara kita dah x sehaluan
adakalanya aku termenung mengenang sikapmu
pandainya engkau mengukir janji namun engkau memungkiri
sepi ku rasa perjalananku penuh duri rndu 
sehingga pikiranku x menentu
cintaku melayang-layang
wajahmu terbayang-bayang
orang yang ku sayang-sayangku kini dah dismbar orang
pedih hatiku tidak terkata oh bisanya
selamat tinggal wahai sayangku
terima kasih 
kerana engkau snggup melukakn hatiku ini
adakalanye ku termenung mengenang sikapmu
pandainya engkau mengukir janji tp kau memungkiri
sepiku rasa perjalanan ku penuh duri rindu 
sehingga fikiranku x menentu
cintaku melayang-layang 
wajah mu terbayang-bayang
orang yang ku sayang-sayang kini dah disambar orang
pedih hatiku tidak terkata oh bisanya
selamat tinggal wahai sayangku 
terima kasih
kerana engkau sanggup melukakan hatiku ini
walaupon berat hatiku
sewaktu melepaskan mu
tetapi apa dayaku 
antara kita dah x sehaluan 
moga dikau bahgia
moga diaku bahgia..

Sunday, March 20, 2011

ha Ni PLaK GambO kLass Aku sem 3....

 kalau slah seorang dri mereke smue xde kalss mst senyap...erm
inilah klas kami...
ini secara formal...
ha yg ni bru SECARA SPONTAN
 hahaha...sian farid jd mngse kami..
hehhhe
(^-^)
huhuh



yg aku xtau la nak ckp pe...
hahhaha
hope sgt smue ni akakn kekal smpai sem 5 t...
ermm

sme ni akan jd kenangan kami smue...
aku harap kte xkan berpecah ye kwn..
bez gle dpt stu klass ngan korang smue..
seriously aku aku syg sgt klass ni...
aku xnak msuk klass len...conform xbez...
klass len x gle2 mcm klass kte...huhuhh

Wednesday, March 16, 2011

luv u all so much

hAri TerAkHir BeRsmE siR mAizUl....

cbe korang bayangkan sepanjang hari kami xde klass..
semate-mate nak g maen bowling ngan sir maizul..
hahha...mmg best la ari 2..
walaupon aku xreti sgt nak men bowling ni..
heheh
firts time men bowling....
ehheheh
me izzat n awe
time ni nak g mkn...
smpt gak kami posing...
hehheh
ha yg ni aku msih lg xdpt cm tgn spe ni...
huhuh
hahahh....
muke due-due serius...
huhu
with a new lecturer...
inilah die lecturer baru kami encik amri...
call him sir amri
yg kami wat tangan ni adalah gaye klass kami...
xde spe pon leh tru...hhahah
otw nak blik kolej n nak ambek test...
huhuh
walaupon men bowling tp dlam pikiran pk psl law je...
akhirnye ramai yg terslap section...
hahhah....
hahhah...
farid time ni dah x btul..
aku lak jd mangse die...
aishhh...huh
ini la die encik maizul..
me n kiera
with our old lecturer...
encik maizul...
huhu

walaupon sepanjang ari kami xde klass
n kami berseronok maen bowling..
sbnarnye ade bnde yg kami smue pk kan...
lps men bowling ari 2 
pd pkul 3 kami ade test law la plak...
msk je nak wat test abs smue ape yg dibace 2 ilang...
adoiii...sdih tol...
hahahah
tu la akibatnye terlebih seronok...
kan dah ilang ilmu yg dah dibce...heheheeh

Tuesday, March 15, 2011

MalaM Asperiasi 4 DbS niGht

majlis makan malam 4
dip. in bussiness studies(DbS) student
stiap sem mempunyai tema colour masing-masing
tema 4 student sem 3 is GREENY!!!

 INILAH AKU..
yang ade lesung pipit ni...
ehhehhe
ini lah kwn2 aku yg sntiase bersame aku...
syg mreke sgt2.....
ha yg ni plak..
3 owg anak dara di apit oleh 2 owg truna...
hehhehe
  syafiq n fieqah
anis, fieqah n mira
inilah classmate aku...
alamak tersesat lak sorang laki kat sni...
ha ni la die ADAM
seorang yg pendiam dlm klass aku.....hehheh
 fieqah izzat n awe...
arghhh...
aku pling xske pic ni...
sbb dorang smue perkenekan aku lorh....adoii
with lecturer kami yg pling sempoi....
yg pkai bju biru 2 la lecturer kami...
nmenye muhamad zahirudin...
kami pggl die sir zahir..
ini kwn aku yg pling...
ish xtau ar nak ckp pe...
tp yg aku tau 
ade ke ptut die ckp aku ni rakan copy n paste die..
adoiii....hahahhha

KETIKA HABISNNYE KELAS LAW....


SmuEnYe JadI gLEr
hahhaa...
mcm-mcm gye yg ade....
adoiii
cahaye nur terdapat di muke aku....
hahhaha

gelagat apek yg menyebabkan kami smue tergelak....
gare-gare die mengacau anis...huhuh
gare-gare nak mengejar camere nyaris je nak jtuh longkak.....
adoiiii mcm-mcm kwn2 aku ni..
ahhahah
ha yg ni smue blagak ayu je...
heheheh
hahahah.
^_^..
MacaM-mAcAm aDe
kenangan bersame...
huhu
comel x??
ehhehe
hehhe
ini la klass aku semasa sem 2
ketika keluar bersama lecturer aku sir zahir...
tp ini x ckup colum g ni,..
4 owg yg xde mse ni....
berbuke puase bersama sir zahir....
byk kenangan bersme sir ni...
hehheh
alin shida ily ilya fieqah n anis...
bahagie sgt time ni...
urm
me n ika...
aku n nurul.
kami stu mentor...
eheh
aku bersame bdak yg pling manje....
iaitu eje...
huhu

with my frenz
inilah time kami smue jd gle....
hehehe
ni smentare tggu lecturer msuk..
kami posing dlu....ehheheh
ini hafiz....
die ex aku..
tp wlaupon dah xde pape....
kami tetap kwn mcm biase...huhu
di dalam lab...
semasa berade di sem one..
ini plak budak blik aku...
anis
aku n mira...
ini lah kwn rapat aku di kpm
ini madihah...
nme die pnjang kowt kalo kowang nk tau...
nme pnoh die madihah izzati atiqah...
pnjg kan..hehehe
ini pon bdak blik aku gak...
nina nmenye....
ini semase jamuan utk level 2 blok khadijah...
meriah sgt...
ilya shida fieqah  anne n ily..
dulu kami shbt...
tp skunk disbbkan mulut sseorg kmi dah berpecah...
aku ngan ily n shida jrang berjmpe..
cme ngan ilya je aku ok...emmm
luv u all so much guys..

kenangan ni aku xkan lpe smpi ble2..
aku syg korang sgt2..
luv u all....:)